Καλές επιδόσεις στα διαγωνίσματα δεν σημαίνει πάντα χαρούμενα παιδιά στο σχολείο. Οι καλύτεροι βαθμοί και τα πιο ευτυχισμένα παιδιά αποτυπώνονται στα αποτελέσματα μίας παγκόσμιας έρευνας σε δείγμα περισσοτέρων από 500.000 παιδιών ηλικίας 15 ετών.
Οι Έλληνες μαθητές συγκαταλέγονται στην 4η θέση στο συνδυασμό επίδοσης και κακής διάθεσης. Η τριετής διεθνής έκθεση του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) συγκρίνει τις επιδόσεις στα τεστ μαθητών από 65 χώρες. Η κατάταξη της ευτυχίας βασίζεται στο ποσοστό των μαθητών που συμφωνούν ή διαφωνούν με τη φράση «Είμαι χαρούμενος στο σχολείο». Η αντίστοιχη των επιδόσεων βασίστηκε σε ένα συνδυασμό ατομικών επιδόσεων των μαθητών στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις επιστήμες.
Αυτό που έχει το περισσότερο ενδιαφέρον είναι η εικονοποίηση. Ο Τζέικ Λεβί, αναλυτής δεδομένων του BuzzFeed δημιούργησε μία ευφάνταστη εικόνα για να αποδώσει οπτικά τα αποτελέσματα της έκθεσης του ΟΟΣΑ. Όσον αφορά, λοιπόν, στις επιδόσεις των μαθητών, την πρωτιά στο συνδυασμό επιδόσεων και ευτυχίας κατέχουν οι μαθητές της Σιγκαπούρης, τη δεύτερη θέση οι μαθητές της Ταϊβάν και την τρίτη μοιράζονται οι μαθητές της Ελβετίας και του Χονγκ Κονγκ. Μεμονωμένα, οι πιο ευτυχισμένοι μαθητές είναι οι Ινδονήσιοι και οι πιο δυστυχισμένοι οι Νοτιοκορεάτες. Τις καλύτερες επιδόσεις έχουν οι Κινέζοι (Σαγκάη) και τις χειρότερες οι Περουβιανοί.
Καλύτεροι βαθμοί και πιο ευτυχισμένοι
- Σιγκαπούρη
- Ταϊβάν
- Ελβετία
- Χονγκ Κονγκ
- Λιχτενστάιν
- Σαγκάη – Κίνα
- Ιαπωνία
- Ισλανδία
- Βιετνάμ
- Μακάο – Κίνα
Χειρότερες βαθμολογίες και πιο δυστυχισμένοι
- Κατάρ
- Αργεντινή
- Κύπρος
- Ελλάδα
- Σλοβακία
- Ρουμανία
- Τυνησία
- Ρωσία
- Μαυροβούνιο
- Ιορδανία
Καλές επιδόσεις έχουν πετύχει οι μαθητές και σε Ολλανδία, Καναδά, Γερμανία Αυστραλία και Σλοβενία. Στις πιο μέτριες επιδόσεις κατατάσσονται οι μαθητές των ΗΠΑ, της Σερβίας, της Λιθουανίας και της Ουγγαρίας, ενώ στο συνδυασμό πιο μέτριας διάθεσης και επίδοσης αυτοί της Τουρκίας και των Εμιράτων.
Πηγή: ethnos.gr