Από τα μέσα του 1980, η ξένη λογοτεχνία στην τάξη κερδίζει έδαφος χάρη στα πλεονεκτήματα που προσφέρει κατά την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Παρακάτω αναφέρουμε τους πέντε πιο σημαντικούς λόγους που καθιστούν την ξένη λογοτεχνία ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο.
- Αυθεντικότητα: Τα περισσότερα λογοτεχνικά έργα έχουν ως σκοπό την ψυχαγωγία και όχι τη διευκόλυνση της εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας, γεγονός που τα καθιστά αυθεντικά κείμενα. Μέσα από την ανάγνωση της ξένης λογοτεχνίας οι μαθητές εκτίθενται σε μία γλώσσα αυθεντική ως προς τη δομή και το περιεχόμενο, ενώ έρχονται αντιμέτωποι με ένα πλήθος διαφορετικών γλωσσικών δομών, επικοινωνιακών λειτουργιών και νοημάτων.
- Πολιτισμός: Η λογοτεχνία είναι ένα μέσο προώθησης του πολιτισμού μίας χώρας, καθώς μέσα από τις σελίδες ξεδιπλώνεται ένας κόσμος διαφορετικός από τον δικό μας. Διαβάζοντας μυθιστορήματα, διηγήματα, θεατρικά έργα κά οι μαθητές ανακαλύπτουν τον τρόπο επικοινωνίας και ζωής άλλων λαών.
- Γλωσσική ποικιλία: Μία τεράστια ποικιλία λεξιλογίου, γραμματικών δομών, διαλόγων και ιδεών συναντάται στη λογοτεχνία, γεγονός που βοηθάει στον εμπλουτισμό του προσωπικού λεξιλογίου, αλλά και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του μαθητή.
- Προσωπική συμμετοχή: Διαβάζοντας ένα λογοτεχνικό έργο οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά με τη φαντασία, τις πεποιθήσεις και τις γνώσεις που έχουν για τον κόσμο. Εκτός από την ευχαρίστηση να μάθει κανείς πως τελειώνει η ιστορία, οι μαθητές συσχετίζονται με τους ήρωες και όσα τους συμβαίνουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ανάγνωσης. Έτσι, το κίνητρο για μάθηση δυναμώνει.
- Κριτική σκέψη: Η λογοτεχνία βοηθάει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών, αφού μέσα από την ανάγνωση καλούνται να σκεφτούν τα κίνητρα, τα συναισθήματα και τις αποφάσεις των ηρώων και να εκφράσουν προφορικώς ή γραπτώς τις σκέψεις τους.
Πηγή: academians.org